tisdag 17 juli 2012

Leker mammaledig

Hej!

Denna veckan jobbar Gustaf. Jag är alltså hemma och leker "mammaledig". Det var jobbigt igår, Billy var sur som citron och hans humör smittar av sig. Idag har vi istället haft en underbar dag och allting har gått jättebra. När Billy sov middag tittade solen fram ibland och jag låg ute och solade. När solen gick i moln var det däremot skitkallt men vad gör man inte...

Billy ville sova på sin madrass på golvet nu ikväll. Han bäddade med sin kudde, sina gosedjur och täcket. Jag bara lade mig bredvid honom en stund så att han lugnade ner sig och efter 15 minuter sov han. Vilken lyx. Han tjatade inte ens om att han skulle bajsa, dricka vatten eller hämta katten som han brukar. Allt för att slippa sova. Han låg där på rygg och stirrade i taket och pillade med sin napp.

När han somnar gick jag ner och dammade på nedervåningen. Det var så dammigt. När Gustaf kom in från Liams kvällspromenad gick jag ut i garaget och målade första lagret svart lackfärg på byrån. Den ska stå i hallen och svälja Liams bajspåsar, halsdukar, mössor, kepsar och annat skrot som samlas på bokhylla och hatthylla. Det kommer att bli så bra!

Jag trodde att jag skulle ha tröttnat på att måla nu men det är fortfarande roligt. Vi sa fixa i tvättstuga också snart. Får bli till helgen eller nästa vecka. När Gustaf jobbar blir det liksom inte av.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar