torsdag 19 juli 2012

Fullt upp

Hej!

Idag har vi haft full upp hela dagen. Det ösregnade i morse så jag gick ut med Liam medan Gustaf och Billy åt frukost. När Gustaf gett sig av till jobbet började vi titta i kakboken, sju sorters kakor, jag har haft planer på att vi ska baka bullar ganska länge. Billy var eld och lågor. Han sprang och hämtade sitt förkläde i lådan och sprang omkring och ropade Baka bullar =)! Jag började inventera ingredienserna och insåg att 1, inte så mkt socker hemma, 2 inte så mycket vaniljsocker hemma och 3 inte tillräckligt många formar till bullarna. Men med Billy springandes i sitt förkläde så kunde jag bara inte säga nej. Vi körde! Vilket jobb det var. Billy stod på en stol och öste socker i bunken innan jag hann säga att jäst och mjölk/smörblandningen skulle i osv... mjöl överallt! Men det gick fint. Bullarna blev jättegoda och det vara bara 5 bullar som fick klara sig utan form. Vi fikade när de var färdiga. Såhär nöjd var han då.

Igår hade också fullt upp hela dagen, hehe... Mina kollegor var här och hälsade på. Vi bjöd dem på lunch och efterrätt. Jag fick verkligen kämpa för att få ihop det hela. Jag gjorde pajdegen dagen innan och hackade grönsker efter frukost när Billy sprang omkring och lekte. Innan de kom var vi i lekparken och gungade och sedan hem för att förgrädda pajskalet och fixa det sista. Fem minuter innan de kom satte jag in pajen i ugnen. K hade med sig sin whippet Dexter. Liam och Dexter hade aldrig träffats innan men det gick bra. Dexter är kastrerad och Liam visste inte riktigt om han var tjej eller kille, kanske en hen ;)! De sprang i trägården och hade jättekul. Billy var inte ett dugg blyg för mina kollegor. Han tog K i handen och gick ut i trädgården, sedan körde han med Malin och gick i blåbärsrisen. Innan de skulle åka så körde han fram och tillbaka i sin Boby car och verkligen visade upp sig. Både han och Liam var helt slut när de åkt tillbaka till jobbet.

Sista bilden är från när vi hade varit ute i trädgården och plockat blåbär. Jag lyckades få in honom tillslut och då åt vi vaniljyoghurt med blåbär!

Visst är han söt?!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar