måndag 9 juli 2012

Nu gäller det

I morgon åker Billy med farmor och farfar till Karlstad och jag och Gustaf ska måla om i hallen och matrummet där uppe. Vi hämtar honom till helgen. Det känns konstigt. Konstigt och lite ledsamt och lite skönt. Lite egentid, mycket dona och fixa men det blir roligt. Vi behöver göra det lite fint. Vi har inte gjort mycket alls i huset och nu har vi bor här i 2 år. Hoppas det går bra, vi har en knepig trappa som gör att vi måste ha in en stege och ställa den i trappan för att komma åt och måla taket.

I dag har vi tagit det lugnt. Jag sov till 09:30, alltså sov jag cirka 10,5 timme i natt och jag är redan trött och vill gå och lägga mig ;)! När jag ätit frukost gick vi ut på promenad och sedan hängde vi lite i trädgården, plockade smultron och lite blåbär. Jag gick in och satte igång lunchen. Lax med kokt potatis och örtsås, grönsaker och bladspenat. Billy åt mest sås och morötter.

Billy bäddade åt sig på madrassen på golvet i sitt rum och sov sin middagslur där. Han är för söt. Jag passade på att sola lite. Det var ganska mycket moln men lite sol fick jag ändå på mig. Gött dä!!

När Billy vaknat och käkat äpple så åkte vi till Bollebygd. Köpte lite vin och handlade lite extra mat. Svängde även förbi djuraffären och kollade på nya halsband till Liam. Billy satt utanför och klappade de stora gosedjurshundarna som stod där. Han charmar alla han möter. Han lämnade fram min legitimation till damen i kassan på systembolaget t.ex. och hängde på min arm och ropade hej då när vi gick.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar