måndag 2 april 2012

*Zzz*

Vad hände inatt? Ja, ingen sov i alla fall. Jag vaknade en timme innan Billy av att jag inte kunde andas. Därefter följde en timme av konstant hostande. Det hade precis lugnat ner sig när Billy började. Han hostade och spydde slem i mängder. Jag lade över honom till oss men det gick inte. Till slut, vid 4 tiden gick Gustaf ner med honom till soffan. Jag höll på att dö av utmattning. Strax innan 7 vaknade B hur pigg som helst??? Hallå, vi var upp i nästan 3 timmar?!

Gustaf började dagen med feber. Han fick gå och lägga sig igen. Jag gick ut med unge och hund på långis, det gick inte snabbt. Åkte pulka på gräset och longboard i garaget när vi kom hem.

Dagen har gått hur segt som helst. Måtte B sova inatt. Det går liksom inte så bra när 3/3 är sjuka. Jag tycker ändå vi knöt ihop säcken ganska bra. Nu har B lagt sig och huset är i ganska bra skick. Det såg ut som att en tornado dragit fram. B är pigg och han har inte haft någon feber alls.

Jag får lov att tacka våra rutiner för att allt går ihop ändå. Jag är så stolt över oss och Billy. Jag sjunger för honom i sängen, 1 låt och så pratar vi lite och så säger jag godnatt och går. Oftast ligger han och skrattar när jag går och sedan somnar han helt själv. Alla har väl sina sätt och alla sätt är bra men jag hade aldrig orkat med nattningar som tar flera timmar och att gå upp mitt i natten och ge ungen mat efter 1 år, no way, bara i extrema undantagsfall. B slutade äta på natten när han var runt 4 månader. Han är ju världens matvrak så det heller kanske inte är så konstigt. Småätare kanske behöver mat på natten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar