tisdag 17 april 2012

30 år idag och sned svans!!!!

Idag fyller jag 30, dagen började mindre bra kan man nog säga. Gustaf glömde säga grattis, men vi träffades bara i 10 minuter innan jag var tvungen att springa till bussen så det är glömt. Däremot så toksnöade det och motorvägen var glashal och alla bilar hade sommardäck. Det tog mig 2 timmar att komma till jobbet. Det brukar ta 40 minuter. Riktigt segt. Jag hade så ont i min bakdel. Därav den andra delen av rubriken, sned svans. Jag har fått ont de sista månaderna, i min svanskota. Inte så konstigt när jag kände efter och insåg att den är som en krok?! Den har gått ur led eller brutits. Fy faan, så hemskt! Jag googlade såklar och då insåg jag att 1, läkare kan inte göra något, 2, en osteopat kan vrida rätt den genom ett finger i röven, glöm det, och 3, en kiropraktor kanske kan fixa det. Tills jag fått tid hos en kiropraktor får jag alltså väldigt ont i svansen om jag sitter för länge. Jag gick till en kiropraktor för 3 år sedan som hjälpte mig med min rygg och axel men honom vill jag inte gå tillbaka till. Han var nedlåtande mot tjocka personer som kom till honom och fällde vissa kommentarer som inte var riktigt passande.

Mer om min dag då. Min fina vän och kollega Malin hade lämnat ett paket till mig på datorn och en stor tygblomma. Sötnosen! Jag trodde inte det skulle bli något firande idag men när jag kom hem såg jag att Gustaf hade gjort tårta. Sedan när jag hade börjat med maten så kom han hem med ett tidigare tåg. Med sig hade han rosor och ett paket. Så söt. Sedan sade han att våra fina grannar skulle komma in och fika vid 18. Det var mysigt. Billy fick smaka lite tårta och han blev såklart lite sockerhög och övertrött så han somnade inte förrän vid åtta. Då hoppade jag in i duschen och sedan öppnade vi en flaska rosa bubbel. Nu är jag bubblig i huvudet. Jag älskar rosa bubbel. Jag fick även 2 fina kort och grattisönskningar. Det blev en härlig födelsedag!

Men jag måste säga, det känns lite att fylla 30. Bara 10 år kvar till 40, men alla åldrar har väl sina fördelar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar