lördag 28 april 2012

Vilken vecka

Denna veckan har det varit fullt upp. Jag var på konferens med jobbet måndag-tisdag. Hade tur och fick ett riktigt fint rum inett i rosa och guld. Det kändes konstigt att sova själv i en dubbelsäng men gött var det. Det ingick SPA så efter jobbet så gick jag ner och badade jacuzzi i 40 minuter, tog ett dopp i 14 graders poolen och det var helt underbart. På kvällen var det middag. Som vegeterian som jag är, selektiv köttätare, fick vi potatismos med bönor??? De borde ju kunna bättre. Men det var trevligt.

Torsdag och fredag var jag på utbildning på länsstyrelsen. Hårda stolar och mkt sittande gjorde att min svanskota ballade ur totalt. Jag hade så ont igår att jag fick gå och lägga mig vid 22:00.

Idag hade jag sovmorgon. Men Billy vaknade vid 4 och krånglade till 05:45 då Gustaf gick upp med honom så jag sov inte så bra. Det var först när de gick ut med Liam som jag kunde somna. Billy sov middag i 2 timmar däremot och då åkte jag till Bollebygd för att köpa hundmat och vaxduk. Vi ska snart bära ut utemöblerna på altanen och det går inte att slipa bordet för hand.

I eftermiddags var vi ute i trädgården och grejade. Jag grävde upp en rabatt och öste jord i odlingslådan. Billy grävde och var sur. Han är inne i någon period, han är skitsur nästan hela tiden om han inte får som han vill. Det är inte så lätt att veta vad han vill heller. Man får gissa. Han är i alla fall snygg i håret nu. Farmor och farfar tog med honom till frisören i torsdags. Jag och Gustaf kunde inte vara med men frisören sade att det oftast går bättre om inte mamma och pappa är med. De sade att han var jätteduktig och han blev väldigt fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar