söndag 15 april 2012

Målvikter

Jag äter en liten skål smågodis just nu. Varför? Jag har ingen aning. Jag var sugen på något och tyckte jag skulle ha det. Jag har som sagt nått min målvikt, dvs startvikten då jag blev gravid, 57.0 kg. Jag har varit så himla duktig som inte ätit godis och druckit läsk osv på så länge, över ett år och nu känner jag väl att jag kan unna mig lite när jag känner för det.

Det som är speciellt nu när man har varit gravid är att kroppen ser ju inte alls ut som innan, även om vikten är den samma. Mina lår har blivit större och vaderna lite mindre (jag har alltid haft grova ben och det kommer jag alltid ha) och överkroppen är ungefär som innan. Vissa byxor är större än innan och andra modeller är fortfarande lite för små runt ja, just det, låren!

Jag funderar på hur jag ska gå vidare. Jag behöver kanske gå ner något kg till och försöka få kroppen fastare. Lätt att säga svårt att utföra då jag varit sjuk från och till i 6 veckor och bara kunnat träna 2 gånger. Jag har hundpromenaderna att tack för att jag ändå har gått ned i vikt.

Vi får la se hur det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar