fredag 25 november 2011

Nyfärgad

Phu, nu har jag färgat håret, druckit ett glas vin och haft det gött. Hur gött man nu kan ha det när man färgar håret och tar tiden så att man inte ska se ut som en tigerkaka. Nu är det gjort i alla fall. Får se hur det blir när jag orkat torka det. Jag är jätte nöjd med frisyren fortfarande. Duktiga Anna, hoppas hon stannar kvar i Göteborg forever så att hon kan ta hand om mitt hår. Nästa gång ska vi lägga i lite slingor. Jag vill ha det lite ljusare men jag kommer aldrig bli blond igen tror jag. Det är mitt gamla jag. Mitt nya jag är den jag är nu och den personen är en mörkhårig mamma med putmage ;) ha,ha...

Billy plockar ur diskmaskinen ;)!

Igår var jag äntligen och tränade. Satt i "stolen" i 45 sekunder typ, när jag skulle resa mig upp bar mig inte benen. Jag trillade ner igen, gapskrattandes, hihi... Så sjukt! Idag har jag träningsvärk i baken. Gött dä! Ska se om jag och Liam kan springa en runda i morgon om det inte stormar för mycket.

I kväll är Gustaf på julbord. Jag fick tvinga honom till att inte ta bilen. Han är lite för hemmakär min kära make. Han vill vara hemma hos oss och mysa. Jag tror det är bra för honom att få komma ut lite. Se lite annat, dricka lite öl och ha det trevligt. Han säger ju ibland att han är trött på att vara inom husets fyra väggar. Jag förstår honom fullt ut. När jag hade varit hemma ett tag kände jag mig också instängd.

Billy sover, han somnade så fort jag lade honom på huvudkudden. Jag jagade honom när jag kom hem från jobbet och busade upp honom ordentligt, vi hade jätteroligt. Han är så smart. Han förstår väldigt mycket. Kanske för att vi låter honom vara med så mycket och göra saker själv. jag gav honom en platspåse i köket och sade åt honom att gå in och lägga den i tvättstugan, så han gick in och lade den i tvättmaskinen, hihi...
Ger man honom en halv morot och säger att han ska ge den till Mysan så gör han det, eller om man frågar vart Liam är så letar han upp honom. Jag vet inte om alla ettåringar förstår så mycket eller om man bara är sådär "mammastolt". Men duktig är han. Han har två framtänder på väg ner också. De bryter igenom vilken dag som helst. vi håller tummarna för att det går snabbt och att han inte kommer att lida så mycket som han gjorde med de två andra tänderna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar