onsdag 8 februari 2012

Uppe hela natten

Säger bara en sak: Billy har dubbelsidig öroninflammation. Kl 01 inatt fick vi åka till en nattöppen vårdcentral i Gamlestan. Det gick väldigt fort. Tack snälla dam på 7111 som tipsade oss om det. Hade vi suttit på östra hade vi nog suttit där ännu. Billt vaknade i alla fall inatt och var helt otröstlig. Han hade så himla ont. Vi kom hem vid 03 och fick i honom ipren och penicillin. Sedan fick han sova i vagnen. Jag frös dock så mycket att jag inte kunde somna förrän 05:30 och då hade Billy vaknat. Jag lade över honom i sin säng och så sov han faktiskt i 2 timmar till. Tack gode gud för det. Jag har gått omkring som i en bubbla idag. farmor och farfar åkte ner hit i måndags för att hjälpa till. De är så snälla. Imorgon och på fredag ska jag dock vara hemma med B. Det känns skönt. Jag hann arbeta undan lite på jobbet och uppdatera mig på vad som hänt så jag kan vara hemma med ganska gott samvete.

I förgår gick vår spis sönder. Den slutade fungera mitt i matlagningen. Vi fick beställa pizza. Igår köpte vi en ny spis med samma mått som den gamla men den passade inte ändå! Vi fick såga bort 9 mm ur bänkskivan för att få ner den. Det gick bra men det var jobbigt. Det lät ju skitmycket. Stackars Billy som redan hade ont i öronen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar