måndag 13 februari 2012

Mardröm

Hej!
Känns som om vi lever mitt uppe i en mardröm nu. Vi fick åka in till akuten med Billy i lördags igen. Han var helt lila om läpparna och blå om naglarna. Vi började ge honom vätskeersättning på en gång men kände att vi lika gärna kunde åka in med honom för att slippa åka in mitt i natten igen. Vi åkte hemifrån vid 12.30 och kom hem igen vid 21:45. Billy fick vätskeersättning var 5:e minut typ hela dagen och blev ganska pigg. Han var jätteduktig när vi väntade på doktorn på barnsjukhuset men det tog så himla lång tid. Han sov i vagnen från och till och satt i knät och filurade.

Hans diagnos blev magsjuka. De trodde inte att det var en reaktion på penicillinet. När jag ringde till dagiset blev det bekräftat. Båda dagisfröknarna som hade hand om Billy de två sista dagarna innan helgen förr förra veckan hade blivit magsjuka. Jävla skit.

Nu börjar han dock bli piggare men han har ont i magen nu när han får i sig mat. Jag sov bara 3 timmar inatt. Jag är helt väck och så har jag ont i halsen. Min kropp är helt matt. Jag tror att Billy har fått för sig att han inte vill sova i sin säng. Han vaknade först av att han var hungrig, sedan vaknade han 2 ggr i timmen resten av natten. Han somnade inte förrän 21:30 heller... Dessa barn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar