onsdag 29 juni 2011

Sommar

Igår på Gustafs 30-årsdag blev det sommar igen. Så himla varmt. Det är tur att vi har en sval nedervåning dit vi kan fly när det blir för jobbigt.

Gustafs födelsedagsfirande började redan i söndags. Vi hade barnvakt så jag överraskade Gustaf med restaurangbesök och bio. Vi såg Pirates of the Caribian 4, jag gillade den, hoppas de gör fler! Maten intog vi på Jalla Jalla som ligger på Vasagatan. Kycklingfile fylld med fetaost och oliver med klyftpotatis och nån rostad vitlökssås, det var gott. Till efterrätt husets pannacotta och den var ljuvlig.
Gustaf önskar sig aldrig något i present så han är svår att köpa något till. Jag köpte därför bara 10 trisslotter och lite godis till hans tv-spelshörna. Men det var en lyckad present för han vann 1000 kr på en lott och 50 kr på en annan. Tur för mig =)! Så nu får han köpa något själv. Jag hade även bjudit in hans gamla barndomsbästis med fru. De smög in när Gustaf stod i duschen =) hehe... Han blev allt överraskad. Vi grillade och åt gott med jordgubbar till efterrätt. Jag tror att han blev nöjd med sin dag!

Billy den rackarn är på väg in i en ny fas. Han vill inte sova. Varken på dagen eller kvällen. Igår tog det 40 minuter innan han somnade för natten och idag en timme och då sov han 1,5 timme mindre på dagen än vad han brukar. Han håller på att lära sig en massa nya ljud. När han blev lite tjurig i gåstolen idag och jag bad honom vänta en sekunde lät det som att han sade "nej, hjälp mig". Han sade ju inte det men det var riktigt kusligt för det lät exakt som det... Vem vet ;)! Sedan måste det vara tänder på gång! Han verkar tycka att det gör ont ibland när han äter och han gnager på allt. Vi får väl se, hoppas hoppas vi slipper vaknätter. Har kommit in i en så fin rutin där mamma (dvs jag) slipper gå upp på natten och plutta i nappen och vi går upp vid 07. Det är lyx! Måste bara lära mig att komma i säng tidigare men det är svårt. Ska se om jag hittar en bok jag glömt bort handlingen i. Läste precis Bingo Rimés bok, en flickfotografs bekännelser. Den var typ hur långtråkig som helst men jag läser Katrins blogg så jag var nyfiken. Jag längtar efter en riktigt tjock bok som man kan förlora sig i i timmar, boktips mottages tacksamt!

1 kommentar:

  1. Vad gulligt av dig att göra en så fin och mysig dag till din älskling.
    Jag har en massa boktips... Den trettonde historien, den hemliga historien, den bortglömda konsten att bevara en hemlighet, ficktjuven, vindens skugga... Listan kan bli lång!

    SvaraRadera