torsdag 16 juni 2011

Toning & Bajs

Nu har jag precis färgat håret. Himla meckigt, pluffs sade det så hade jag en klick färg i badkaret och några i bidén (ja, vi bor i ett hus från 72 med originalbadrum, bidén är bra att bada bajsrumpa i, Billys alltså hehe). Efter cirka 5 minuter lyckades jag få ett hårstrå med färg i ögat, lite klumpigt gjort, I know! Men efter mycket om och men så blev det riktigt bra. Fin färg, jämt och fiint. Fast jag betalar nog hellre för att få det gjort. Min frisör Anna borstade igenom hela håret när hon färgade det sist så jag gjorde det också, mycket lättare när det var blött från början (denna toningen skulle man tvätta håret innan).

Idag har det varit sol och jag och Billy knatade ner till stationscafét och åt lunch med mammagruppen. Billy var lite småsur då han förkortade båda sina lurar på morgonen/lunchen men efter en flaska vällig höll han ut tills vi skulle gå. När vi kom hem hämtade vi ut Liam och hängde i trädgården, Billy gungade och satt på en filt och drog i maskrosor och gräs. Liam käkade gräs, rullade sig och drog några rundor med sin kamptrasa. Han försvann under en buske också.

Billy är nu 8 månader gammal. Han hasar sig fram mot det han vill ha. Ganska snabbt. Jag tror inte att han kommer att krypa, han är för tung i gumpen och hasa verkar vara hans grej. Vi får se! Jag har börjat laga mat till honom, samma som vi äter med en twist eller två för att det ska passa honom. Igår gjorde jag köttfärssås med spagetti, det gick hem! Han får precis som oss en liten matlåda till lunch dagen efter. Men det är svårt. Han äter så mycket till frukost så mellanmål är han liksom inte sugen på (och det ska de ju ha enligt "the book"). Vi får se hur vi gör imorgon. Blir nog välling till frukost igen så han äter ordentligt med lunch. Tidigare i veckan har han fått gröt till frukost. Denna nya vana tillsammans med en släng dålig mage har i alla fall resulterat i mängder av bajsblöjor. Morsan blir helt slut, det är så himla jobbigt att byta blöja på en mask, lägg till de andra blöjorna och klädbytena som kommer från matkladd.....phu...

1 kommentar:

  1. Ja visst blir det sjukt mycket tvätt??? Funderar ofta över vad de som inte har egen maskin gör.. Men Arthur är en kräkunge i och för sig. Bara fasar för första maginfluensan, tycker jag det är mycket att tvätta nu så är det väl ingenting gentemot då...

    SvaraRadera