onsdag 15 juni 2011

Idag klagar jag lite

Åhh idag har jag ingen energi alls. Mina ben är helt stumma och värre nu efter långpromenaden. Billy är lite dålig i magen (han har fått äta banan varje dag och tydligen blir vissa barn dåliga i magen av det) så igår bytte jag typ 100 bajsblöjor. Bara av det blev jag helt slut. Låg i soffan hela kvällen. Idag mår han bättre. Jag gjorde hemmalagad mat till honom igår, det gick ganska bra när Gustaf matade honom men idag satt jag i 40 minuter.. fisk...potatis...morot överallt. Tillslut fick han spagetti och köttfärssås på burk, jag gav upp. Fick byta kläder på honom. Han fick testa att äta själv men han bara geggade, inget intresse för att stoppa i munnen. Ska testa med babysmörgås sedan. Har köpt leverpastej och skogaholmslimpa. Han blir ju 8 månader idag och då ska det börjas med bitar. Han är så söt!

Vi var även på BVC igår. Han väger 9,2 kg och är 70,5 cm lång. Följer sina kurvor bra, lite över medel på vikten ;)! H är allt rolig. Han satt och sade dadda och andra ljud men så "jollrade" han lite och hon bara: bra, det var det jag ville höra... Det andra räknades inte...

Iaf tillaka till skitdagen. När jag kom hem efter att släpat vagnen uppför alla backar och skulle packa upp det jag köpt på Ica så tappade jag en barnmatsburk i marken så att den gick sönder! Fick sopa och greja, bahh... Nu har jag iaf äntligen ätit lunch och Billy sover i vagnen. Vi har hängt på övervåningen hela dagen. Ska se om vi kan sitta lite där nere i eftermiddag. Jag kan ju damma och se på tv medan Billy grejar. Han hasar framåt ganska fort nu. Mot allt han inte får ha. Liams skålar, eluttag osv. Dags att barnsäkra nu alltså!

Ikväll är det utegympa nere vid campingen. Ska verkligen försöka gå, hoppas mina ben återhämtar sig tills dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar