onsdag 22 juni 2011

Träning

Ikväll var det gympa på campingen igen. Den lusta gubben som ledde det, sjuka låtar men mycket styrka och det behöver jag. Cyklade med benen sådär för magen en hel låt och mina magmuskler typ skrek när vi reste oss upp. Gött dä! Jag sänker typ meddelåldern på passet med 15 år, men det struntar jag i. Nu har jag tränat 3 gånger i veckan i 5 veckor. Det är bra jobbat och så ska det fortsätta. Om jag bara kunde hålla mig borta från kakor och sött. Smågodis det äter jag ju inte, tur det, men tänk vad vågen hade stått på om jag verkligen var "duktig".

Billy tränar han också. På att äta och på att ta sig framåt. Framåt går det, ganska fort i en krålande stil. Vi får se när/om han börjar krypa. Han skjuter på väldigt fint med benen. Han äter babysmörgås efter gröten på morgonen, i små bitar som han själv stoppar i munnen. Det är väldigt gulligt och lite ledsamt när man ser att han är nära men så hoppar biten ner i munnen på Liam istället. Han halvratar maten som jag lagat till honom. Idag fick han "pizzafisk" med potatismos och broccoli. Det åt han ganska bra av men hans favorit är fortfarande spagetti och lasagne på burk. Grr! Imorgon ska jag göra hemmagjord lasagne och mixa lite så ska vi allt se om han äter. Jag tänker inte ge upp... Liam gillar i alla fall min hemmalagade bebismat... han får oftast det som Billy inte äter.

På fredag är det Midsommarafton, vi ska inte göra nånting, kanske gå bort till Rotundan och titta på dansande barn. Billy älskar andra barn! Mölndalsmammorna var här i måndags och Billy lekte sig supertrött. Det var roligt att se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar