söndag 17 april 2011

Födelsedag

Idag fyller jag år, 29, 1 år kvar till 30 och det känns inte alls jobbigt. Varför hålla på med åldersnojja? Jag har många fina vänner som är över 30, en av de bästa 37 så det är inga problem tycker jag. Man är inte äldre än man gör sig.

Jag sov i gästrummet i natt, har inte sovit många timmar denna veckan och det började visa sig ganska tydligt. Hällde hundmat i grytan som vi kokar Billys flaskor till exempel... Ingen matlust (bra för vikten ifs), yr och illamående! I alla fall, jag sov gott och det behövde jag. Efter långpromenaden käkade vi matlåda och sedan skulle vi åka och handla. Gustaf fick dock åka själv och det var bra det =) för han åkte och köpte en jättefin klänning till mig som jag såg på Allum igår. Jag som inte trodde att jag skulle få något paket idag. Vi beställde låga, gråa converse till mig i fredag så de hann ju inte komma fram. När G kom hem plockade vi fram alla utemöbler. Det var jättevarmt och fint! Fast parasollet hade gått sönder =/! G gjorde även en supergod tårta! Lojsen och Martin hade även de med sig en jättegod tårta när de kom så vi åt tårta tills det nästan kom tårta ur öronen hihi... Billy somnade lägligt nog efter en stund så vi kunde sitta ute i solen och fika. Fick väcka honom efter en timme. Han sov inte så mycket på förmiddagen. Mr B tyckte det var jätteroligt med besök, han röjde och flörtade. Nu sover han och sover förhoppningsvis hela natten. Hoppas han slipper hostan. Jag ska försöka sova i vårat rum inatt men hostar han för mkt utan att vakna går jag ner till gästrummet igen. Jag sover inte alls när han håller på och hostar nämligen. Hormoner och mammainstinkt.

Tycker det är härligt med det fina vädret nu också. Då kan man ha klänning. Lite mer att välja mellan, har så svårt och tycker det är tråkigt med samma gamla byxor dag ut och dag in. Med mina klänningar känner jag mig mer som mig själv. Kan ha alla utom en också. Den dagen jag kommer i den sista klänningen är jag tillbaka. Fast jag tror inte det kommer hända, inte detta året iaf.

Just det. Liam skadade sig på en pinne idag. Han fick ett sår på magen. Himla tur att den inte gick rakt in!!!! Nu är det ytligt, mer som skrapsår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar