tisdag 12 april 2011

Bahh

Vecka 25-26, utvecklingsperiod. Billy är så himla gnällig. Han är rätt okay på förmiddagen men efter lunch kommer grintrollet fram. Ingenting jag gör duger. Eller så här, han är bara nöjd om jag bär omkring på honom eller underhåller honom med lekar, sång eller bus. Det gör jag också men tillslut går inte det heller. Då gäller det att härda ut och "stänga av" sina egna känslor och bara vara mamma. Kämpa på tills pappa kommer hem med ny energi. Han är förkyld också vilket inte gör det bättre. I morse vaknade han 04:20. Jag hörde direkt på honom att det inte var tal om att söva om honom. Han behövde näsdroppar och NäsFrida. Vilket namn! Men den funkar faktiskt och jag tycker det är lite läskigt kul att använda den.

Eftersom han är förkyld har vi inte träffat en kotte ännu denna veckan. Det är tråkigt! Bara vara hemma! Blää... Imorgon hoppas jag att han inte är lika förkyld, han var bättre idag och det är värst på morgonen efter långa natten. Vi får se hans dagsform. Gustaf ska åka iväg på konferens tors/fre  så då måste det gå bättre. Jag får väl gå och lägga mig klockan 20 annars för att orka med!

Liam rymde igår. Hoppade ur trädgården. Grannen hittade honom suktandes efter deras katter efter en stund och lockade med honom hem hit. Då var Gustaf redan på väg hem. Billy hade precis vaknat när jag skulle ut och leta efter honom så det var bara att mata och vänta... jättehemskt! Vad som helst hade ju kunnat hända. Det var en trött och glad whippet i alla fall. Han hade säkert hälsat på hos grannkenneln och hundgården med rotweilarna...höde hur det skälldes runtomkring när han var borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar