onsdag 20 april 2011

Piggelin

Gustaf härjade med Billy i morse och igår kväll, han undrade varifrån han fick all sin energi, hur vi kunde få ett så piggt barn. Jag tittade på honom och sade: du känner ingen annan här som brukar röja omkring? Då kom han på det, mamma Marie. Min syster Fia är precis lika dampig som mig, kanske värre ;)! Igår körde jag på min crosstrainer 20 min, styrka för armar, ben och rygg. När Billy sov såklart. När han vaknade busade vi och dammsög. När han ätit och vi busat lite till (och hängt tvätt) gick vi ut på promenad. Gick bort till motionsspåret och gick 2,5:an, jag var livrädd för att det skulle komma en älg! Det känns så ödsligt där mitt i skogen helt ensam. När vi kom hem åt jag lunch i solen på balkongen medan Billy sov lite till i vagnen. När han vaknat och ätit lite så skulle vi gå till BVC. Gissa vem som lade av värsta bajsblöjan ever precis då?! Det var bajs ända upp i nacken på Billy, på armarna...överallt! Fick tvätta honom i bidén, praktiskt grej det där... Resultatet blev att jag fick springa med vagnen till BVC, helt tokvarmt!

Det var läkarbesök och Billy klarade besiktningen. Han väger nu 8 kg och är 68 cm lång. Han var glad och promenerade iväg när doktorn skulle lyfta upp honom för att lägga honom på mage. Han älskar att stå och gå. När hon lade ner honom låg han på helt raka armar med huvudet rakt upp för att kunna se vad de gjorde. De blev imponerade över hur stark han är. Min fina kille det =)!

Jag sov i gästrummet inatt också. Vaknade 05:30, Billy vaknade 06:00. Det är helt okay! Gustaf kom upp vid 06:45, latmasken.. haha... Han skulle ta bilen idag så han busade massa med Billy. Jag också så nu har han sovit i en timme. Jag har kört på crosstrainern igen, lite tuffare pass idag. Ska på mammalunch vid 12 så när han vaknat och ätit får vi gå ut med Liam. Jag kommer nog vara väldans trött ikväll igen. Men men, jag brukar tänka att allt som är jobbigt hjälper mig ett steg på vägen att komma i mina byxor igen. Det är inte många kg kvar nu. Borde kanske bli lite strängare men jag vet inte om jag orkar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar