onsdag 16 maj 2012

Regn och regn

Jag är så trött på vädret. Det är ju för tusan maj, snart juni och jag har fortfarande på mig min vinterjacka när jag är ute och går med Liam. Det är inte OK!!! Dumma äckliga väder. Inte vill jag träna när det regnar  heller. I fredags var vi ju ute och sprang jag och Liam och vi blev så himla smutsiga. Liam åkte direkt i duschen.

I helgen fällde vi två träd på tomten. Vi fick kvista/grena av dem för hand och fick sedan hjälp att "tjoppa" upp dem i bitar. Vi arbetade från 10-18 med detta. Jag var ute och gick alla promenaderna med Liam också. Snacka om att vi var trötta på kvällen. Jag har/hade 25 blåmärken på högerbenet och 11 på vänsterbenet i söndags. Bar bort lite ved åt grannarna som också fällde två träd i söndags och då fick jag några till.

Billy lärde sig även klättra över spjälsängen i helgen så nu har vi tagit bort sidan. Han tycker att det är lajbans. Första kvällen tog det 1,5 timme att lägga honom. Han smög upp och pillade med sina leksaker och tillslut bara hoppade han ur sängen och kom utspringandes och tokskrattade. Det går ju inte att bli arg eller stäng mot honom då, man får försöka hålla sig för skratt själv. Igår somnade han på 2 minuter och ikväll tog det cirka 40 minuter.

Jag och Liam var ute och sprang medan Gustaf kämpade med läggningen. Vi sprang 4 km. Det gick snabbt och smidigt även om det bara var några timmar sedan vi gick långpromenad han och jag. Känns gött i kroppen. Ska gå och lägga mig och läsa nu. Förhoppningsvis sover B till 7 imorgon, kan ju alltid hoppas... Imorgon kommer moster F, kusin V och mormor hit, de stannar tills på söndag. Det blir roligt. Får hitta på lite utflykter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar