söndag 20 maj 2012

Fullt ös!

Hej!
Vilka dagar vi har haft. Besök av mormor och moster och kusin och vinterkallt, regn, lite sol, sommarvärme och sommar. Billy och kusin V har lekt jättefint ihop och varit så himla duktiga. Igår var vi på Borås djurpark i nära 4 timmar och det var inget gnäll eller bråk. Kanske lite men absolut ingen katastrof. Billy envisades med att gå hela tiden och han vaknade 05:30 på morgonen och sov bara i 25 minuter i bilen. Trodde han skulle kollapsa av trötthet när vi kom hem men han var helt okay även om han somnade gott strax efter 19. V hade feber hela tiden de var här men det märktes knappt. Jag känner mig dock lite risig idag men inte så farligt. Hoppas att det inte blir mer.

Idag har vi haft en superhärlig dag. Gästerna åkte strax innan kl 09 och då tog Gustaf med sig grabbarna på promenad och jag städade. Det var så skitigt här. Billy var sur och trött innan lunchen men sedan sov han i nästan 2 timmar. Då var jag ute i trädgården och sådde frön, rensade ogräs och klippte sly i blåbärsriset.

När B vaknade gick vi till lekparken (han går hela vägen själv!) medan G åkte och handlade. När vi kom hem åt vi glass. B fattar inte hur man äter glasspinne eller strut, det blev bara kletigt så tillslut fick han sin glass i en skål. Det blev kletigt överallt ändå men han var nöjd. En hink med vatten och en liten grej att hälla med och så fick mamman sitta i solen en stund (tills hon var tvungen att fylla på vatten i hinken, ca var 3:dje minut, hehe).

Till middag åt vi korvstroganoff och under tiden vi lagade mat sprang B omkring på altanen och tja, sprang, han är en riktig solstråle (för det mesta iaf). Han har äntligen börjat kalla mig för mamma också, med vilja. Innan sade han det bara ibland. Han har börjat säga en massa ord. När vi försökte lägga honom och tillslut lyckades berättade G att han hade legat och sjungit aj,aj,aj,aj buff... i sängen...

Jag klippte gräset också, det var låångt... Min fin granne F klippte också gräset och när hon tog vätskepaus kom hon med ett glas saft till mig också, så himla sött. Vi hängde i deras trädgård en stund efter maten också. Billy klättrade upp för deras slänt och sedan sprang han ner. Jag fick absolut inte vara med, då blev han sur och typ puttade ner mig. Vår stora kille kan själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar