måndag 21 maj 2012

Förkyld

Hej!
Drabbats av förkylning av ett konstigare slag. Det var kusin V som smittade mig. Åhh, jag vill inte vara förkyld nu. Jag vill träna. Har ont i halsen och är täppt typ bakom näsan. Jag kör med treo och kan jang. Det hjälper, hoppas jag...

Idag har det varit helt sjukt varmt ute. Jag höll på att avlida när jag gick långis med L och B efter jobbet. Billy var också jättevarm. Jag tyckte synd om honom. Vi ska ändra tiderna på dagis så att jag kan gå med L innan jag hämtar honom. I alla fall nu fram till semestern. Det är inte värdigt att sitta i vagnen på det sättet. De är ute på eftermiddagarna och hämtar jag honom en timme senare gör det ingen skillnad, vi är ändå ute till 16:30 här hemma.

När vi kom hem fixade jag vatten i en balja ute på altanen till B, dessvärre gick det inte som han tänkte sig. Han skyndade sig att hämta en disktrasa i städskåpet, han skulle damma och så hällde jag vattnet i baljan och han bröt ihop totalt. Han har humör så det både räcker och blir över. Han sov typ ingenting inatt heller så han var jättetrött vilket inte gjorde saken bättre.

Imorgon ska jag vara ute hela dagen och inventera, en fin arbetsuppgift när det är fint väder, lite värre när det ösregnar. Snart är det dags för badvattenprovtagning också, samma sak där, nice när det är fint väder, värre när det öser ner och är kallt.

Håller tummarna för att min förkylning ger med sig snabbt. Jag plockade fram sommarkläderna förut också. Det var kul för allting från 2009 satt bra, ett par 3/4 byxor satt till och med lösare än då. Det var ändå många kläder som jag ratade, min kropp har liksom blivit bredare så vissa skjortor och toppar var för korta? Jag lade undan tjockiskläderna och gravidkläderna, jag är tveksam till om det blir fler bebisar men om det nu blir det så vägrar jag köpa nya kläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar