fredag 28 oktober 2011

Slam

Har börjat intressera mig för vad som händer med slammet från våra enskilda avlopp i kommunen där jag arbetar. Det är en intressant "skitig" affär ;). Har ställt frågor till reningsverket och fått snabba svar och så har jag fått ännu mer frågor. Vi ska arbeta med kretsloppsanpassade lösningar och har inte funderat särskilt mkt kring detta tidigare. Men som sagt, det är intressant. Folk tycker alltid det är så konstigt när jag säger vad jag arbetar med och vad jag tycker är roligast. Det är inte så enkelt som det verkar. Ännu konstigare är att folk som inte har kommunalt avlopp för det mesta inte vet så mycket om det heller. Jaja...

Idag har jag känt mig trött och matt. Skulle varit med på aw en liten stund men bussen var sen och sedan var man tvungen att ta lämna in jackan, det tyckte jag var onödigt för typ en halvtimme så jag gick till korsvägen istället och väntade på min buss i 35 minuter! Kändes som om jag hade kunnat gråta en skvätt. Så himla trött och besviken. Hoppas jag känner mig piggare i morgon.


Bild på mig och Billy när vi var på Liseberg och firade tvåårig bröllopsdag!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det verkar spännande med slam. Är själv ganska trött på "slam"munnar.

    SvaraRadera