måndag 17 oktober 2011

1 år

Att ett år av ens liv kan gå så fort. Jag minns det som igår när Billy hade kommit ut. Alla människor som stormade in i rummet och stack långa nålar i mig och hur Billy skrek och Gustaf grät. Jag bara låg där och var matt och glad, min lilla Billy hade äntligen kommit ut. Det tog 18 timmar. Massa smärta och till slut, ingen mer smärta. Minns att en sjuksköterska sade, ursäkta men nu sticker jag dig med denna 15 cm långa sprutan och jag svarar: jag har precis fött barn, ingenting gör ont längre!

I helgen hade vi kalas. Mormor, morfar och oncle Jones kom i fredags. Vi drack lite vin och käkade tacos, umgicks och pratade. På självaste födelsedagen kom farmor och farfar. Kalaset började klockan 15 efter Billys eftermiddagslur. han fick en halv bit prinsessbakelse. Egentligen tycker jag inte att små barn ska äta sådant men när man fyller år är det faktiskt okay. Han svepte den på cirka 5 minuter och kletade inte så farligt mycket, ganska mycket men ingen katastrof. Han fick en sackosäck som Liam stal, kläder, marackas, en boll, ett sett där man hamrar i pinnar, en clown som man ska stapla upp, en stor giraff där man lägger bollar i munnen som åker i en bana ner och kommer ut vid giraffens fötter, en hund i snöre, en dinosaurie i snöre osv... Han gillade giraffen mest (den fick han av mig och Gustaf), Liam gillade säcken bäst och när han ligger i den kommer Billy och gosar med honom. De är för söta.


När Billy hade somnat på kvällen åt vi pizza och tog lite vin till. Det var en fin helg för världens finaste pojke. Jag älskar honom mest i världen, jag skulle ge mitt liv för honom. Man förstår inte vad kärlek är innan man har fått barn. det är sådan skillnad mellan kärleken man känner för sin man och sitt barn. Det går inte att beskriva.

Nu är jag ensam hemma. Gustaf, Billy och Liam åkte med farmor och farfar till Karlstad. Jag åker till dem på fredag. Jag har haft fullt upp i kväll. Röjt i garaget, städat lådor och plockat undan. Det känns väldigt tomt och jag saknar dem.

Avslutar med en bild på mig från bröllopet. Vi har precis köpt ny dator, en MacBook Pro, det funkar äntligen att lägga upp bilder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar