onsdag 26 oktober 2011

Lite uppskattning

Hej!

Igår tog jag mig i kragen och gick på gympa. Det var roligt, tog i lite extra och gjorde alla armhävningar på tå, gött dä, man orkar mer än vad man tror! I alla fall så tyckte jag att ordföranden i föreningen log lite extra mot mig. Jag stod kvar efteråt och stretchade en halv minut, jag får ont i vaderna av det hårda golvet! När jag sedan är på väg för att lämna min matta så kommer han fram och frågar om jag vill bli gympaledare. Jag sade att jag funderat lite på det och han radade upp alla fördelar och sade att jag är ju ändå här (när jag försökte skylla lite på Billy hihi...) Sedan ropade han till tjejen som ledde passet och sade att han höll på att värva en ny ledare. Då kom hon fram och sade att hon också funderat på att fråga mig! Jag vill gärna bli ledare, jag har ju gympat hela livet med några undantag så jag känner att jag skulle kunna tillföra något. Man får utbildning, gratis träning och faktiskt lite betalt per pass. Perfekt! Jag har tittat på en grundutbildning som går i januari, sedan är det fortsättning i april. Blir nog bra. Får se om jag kan snacka med dem i morgon, om jag inte har ont i halsen. Känner lite i den och i örat, usch!

Mer då, jag har faktiskt sökt ett jobb, egentligen 2 men det är bara ett av dem som jag tror att jag kan ha en chans att få. Vi får se, ringde chefen för det igår och pratade lite. Kan säga att vi har pratat med varandra cirka en gång om året sedan jag började jobba... Han vet vem jag är,  men det är ju ingen garanti. Hoppas på en intervju i alla fall.

Billy är så söt nu. Hans intresse för tillfället är att öppna och stänga dörrar, kleta med sin sked på en tallrik och gå gå gå! Vi har börjat införa att han bara ska sova en gång om dagen. Det verkar funka bra. Han är inte grinig på kvällen och somnar snabbt i sin säng. Vår fina, duktiga lilla pojke. Han dansar också, skitgulligt!














Billy i badet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar