tisdag 27 september 2011

Tandläkaren

I morse var jag hos tandläkaren. Jag var så himla nervös. Jag hade ju inte varit där sedan innan jag blev gravid. De glömde kalla mig så jag ringde för 1 månad sedan och fick en tid. Jag fick en jättesnäll tandläkare denna gången och mina tänder såg fina ut. Jag har ju pressat lite tänder och för att bygga upp emaljen så ska jag skölja med flor på kvällen, tandtråd använder jag ju redan flera gånger i veckan så där kunde hon inte säga något, hehe. En skum sak dock, jag har små "öar" på tungan, inte äckel utan lite röda ringar som tydligen kan komma av stress/psoriasiss eller något sådant. jag är ju lite stressig av mig så ja...får väl se om de försvinner. Det är inte farligt.

Mer då. Funderade lite på en sak, att känna sig bortvald, jag har gjort det lite, men jag orkar faktiskt inte bry mig. Det handlar inte om nära vänner eller något sådant. Blir bara lite irriterad och lite undrande. Om man har pratat med någon om något och sedan har denna ja, uteslutit en. Men det är upp till var och en och då vet jag ju vad det betyder. Alltså, inget(n) som är värt att lägga ner tid på. Så, nu ska jag släppa det!

Om 2 minuter ska jag gå iväg på spinning. Herre gud, första gången sedan innan Billy det också. Har slänt i mig lite fruktsallad och laddat med vatten..... Hoppas det går bra. Ska bli roligt.

Mer då. Billy har vaknat endel på natten en liten period nu, kanske tänder, kanske iver över allt roligt i livet. Vaknade vid 5 i morse och fick ta upp och klappa och sjunga. han somnade om en liten stund tror jag men för mig var det typ dags att gå upp. Verkar som att jag får leva på nervositet idag...

1 kommentar:

  1. Härligt med friska tänder. Du har förmodligen lingua geographica eller "karttunga" som det kallas på svenska. Googla på det om du är intresserad :)
    Förstår känslan att få komma iväg och göra ngt annat utan barn när du har småbarn. Jag har fullt upp med mina 3 sötnosar nu. Riktigt slitigt,men givetvis underbart också.

    SvaraRadera