fredag 23 september 2011

AW med girlsen

Idag var det dags att börja åka buss. Ett månadskort är inköpt och premiärturen avklarad. Borde börjat med det tidigare. Direktbuss till korsvägen och byte till buss då jag missade spårisen med 1 minut. Det tog endast 10 min längre tid än med bil och jag slapp stressen. Det passar mig perfekt. Jag var den enda som hade säkerhetsbältet på mig. I bil har alla säkerhetsbälte men i buss, noll, även om det finns. Jag fattar inte varför, är det pinsamt? Det tycker inte jag.

Jobbandet gick fint, läser in mig på bassängbad och har skapat en supernice checklista som vi ska använda. Juk, nu drömde Liam här brevid så att han fes..hua vad det luktar! Iaf. Efter vingot, som jag som vanligt inte vann något på, så fick jag gå in på toa och gråta en liten skvätt igen. Klockan 14 idag avlivades lilla Spacy. Katten som jag och Vevve hittade på gatan för 14 år sedan och som sedan dess har bott hemma hos mamma och pappa. Lilla vännen, så sorgligt. Efter lite återhämtning så var det dags att bättra på sminket och åka in till stan. Jag mötte upp Lojsen och Susanne vid Manana för after work. Jag åt kycklingspett, räkor, potatis och fyllda paprikor. Dessert, passionspannacota, som var som en dröm och till allt 3 glas vin. Detta gick på 370 spänn, det tycker jag är billigt. Det var väldigt trevligt. Tog bussen hem också och med ett byte tog det 55 minuter och då var det en lite promenad hem också. Har ni fattat att jag gillar bussen ;)?

Imorgon ska vi gå på Liseberg och fira vår andra bröllopsdag och titta på gröna kaniner. Hoppas Billy gillar det.

Nästa helg ska jag vara brudtärna. Jag är lite nervös faktiskt, har inte riktigt koll på vad jag ska göra! Men det blir roligt, har köpt en fin klänning efter brudens önskemål. Får gå på diet nästa vecka så den inte blivit för liten efter denna veckans chokladintag ;)! Nä, men det får bli skärpning på den fronten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar