torsdag 8 september 2011

Vadå sidvy?

Vad är sidvy, är jag helt blåst eller, är det hur många som har tittat på bloggen eller?

Idag har jag visat Billy hur man gör "indiantjut" med munnen. Han lät och jag tog handen så där fram och tillbaka mot hans lilla munn. Han tyckte att det var skitkul och han var så söt att jag nästan kollapsade. Vid lunch var vi ute med Liam, grannen Frida och hennes lilla Agnes följde med. Vi gick 2,5:an i skogen och jäklar vilket tempo hon satte F. Vi var helt svettiga när vi kom hem, haha...bra det. Billy slängde ut nappen ur vagnen någon gång under promenaden och skrek ett tag på slutet. Han var trött och hungrig och ville ha sin napp helt enkelt, synd att han slängde ut den då...

Gick igenom material från en utbildning som de gick på jobbet när jag var hemma. Trodde det skulle vara mer "matnyttigt" men som vanligt finns det inte så mkt bra info om just hälsoskydd. När jag jobbade satt Billy och läste i sin pekbok.

Funderade på det där med facebook. Det är en som är väldigt negativ och grinig rätt ofta i sina kommentarer, dissar andras uppdateringar typ: jag skiter i om ni är gravida eller har tränat och gått ner i vikt. Ska nog ta bort denna person från min "lista". Jag tycker att folk ska få skriva vad dem vill. Jag blir lika irriterad varje gång jag ser en sådan av henne. Vill vara sådär fjortis och skriva typ, jag tränar varje vecka och har gått ner 26 kg, jag har ett bra jobb och är lycklig... hehe... men jag ska inte, men jag skulle vilja. En rikitg energitjuv, som man ska undvika...

Nu måste jag verkligen klippa mig snart. Det är så långt och tråkigt. Luggen hänger och måste sättas upp, topparna är ljusa eftersom färgningen inte sitter lika "bra" där. Minst 5 cm ska bort och så vill jag ha lugg igen. En bred lugg... fast sist vi tesade det såg jag ut som en ponny, kanske får tagga den lite...men jag tycker det är så snyggt när andra har tjocka raka luggar.

Nu ska jag värma vetesäcken och krypa ner i sängen och läsa min läskiga bok. Den kryper under skinnet på en. Jag som inte gillar deckare egntligen men denna är bra.

3 kommentarer:

  1. Hihi, tror jag vet vem du tänker på... eller så finns det helt enkelt flera energitjuvar på FB. Livet är varierat och därför borde även sttausuppdateringarna vara det om man är ärlig mot sig själv; innehållandes lite av varje!

    SvaraRadera
  2. Och förresten, vad är det för bok??

    SvaraRadera
  3. Ett litet snedsteg heter boken!

    SvaraRadera