onsdag 7 september 2011

Försöker komma igång

Igår var jag på gympa. Efter en vecka med huvudvärk och utan löpning så kände det väldigt roligt. Inte världens bästa pass, men jag blev svettig och styrkan var okay. Ledaren hade kanske inte så bra taktkänsla och rörelserna var inte smidiga, taskiga övergångar och ja, får väl erkänna att jag tänkte att jag skulle kunna sätta ihop ett bättre pass. Gjorde ju det några gånger på gymnasiet och är man uppvuxen på friskis så är man ;)! Min mamma tog med mig dit när jag var 3-4 år första gången och sedan hängde jag med och lekte där hela min uppväxt tills jag blev gammal nog att själva gympa.

I alla fall.

Idag och i morgon är jag hemma. Jobbar halvdagar och tar semester resten. G har saker på gång om man säger så, riktigt spännande!

Billy äter nästa bara hemmalagad mat nu. Han tycker det är mycket godare än burkmat och det känns roligt att han gillar det vi gör. I dag åt han fisk i ugn till lunch och grönsakslasagne till middag, precis som vi. Det är inga problem att laga mat utan salt, salta kan man göra efteråt. Jag hann även baka mockarutor idag, ska bli mumsigt att äta upp dem ;)!

Billy släppte ju taget idag också, det höll jag på att glömma. Han stod vid bidén i badrummet och så släppte han och vinglade till mig, typ 2 steg...han är så duktig. Sötnos!! Härligt att vara hemma lite extra med honom denna veckan.

I helgen kommer mormor. Mysigt. Då får vi dricka lite vin och kanske basta. Veckorna bara flyger fram nu när jag jobbar. Dagarna går så fort. Vi har massor att göra på jobbet, många avlopp att inventera innan det blir för ruskigt väder och besök på kommunens alla skolor och förskolor. Det tar sin lilla tid alltså! Vi har ju nästan alltid inkorgen full av klagomål och ansökningar också...phu...

1 kommentar:

  1. Mockarutor, en gammal klassiker som är såååå god och såååå enkel! Ska jag komma ihåg tills jag ska ha fika här i veckan :)

    SvaraRadera