tisdag 20 september 2011

Att lära sig gå

Billy har börjat gå lite smått. Några steg, från saker till person. Han kan stanna upp, stå stilla en sekund och sedan gå något steg till. Det går vingligt men han är det på spåret. Snart så kommer han på det. Han är lite mammig just nu, vill klänga på mig när jag kommer hem från jobbet. Men jag förstår honom. Jag är nästan lika klängig på honom som han är på mig när jag varit borta en hel dag. Jag saknar honom så när jag är på jobbet.

Han har varit förkyld ett tag och nu verkar det som om det kan vara fler tänder på gång. Han dreglar och sover lite oroligt på natten. Jag boxar till Gustaf alla gånger utom en, då jag ändå brukar gå på toa en gång mitt i natten. Går jag upp mer blir jag klarvaken och kan inte somna om. Stackars G fick till och med stänga av min väckarklocka idag... jag fattade inte att det var den som ringde =)! Drömde att Gustaf var gravid också, hihi, det såg roligt ut. Han fick en ölmage och sedan när det var dags, en sladdrig hängbuk, jag fick dock inte följa med till förlossningen, utan ringa och fråga och då hade han fött en son hihi...

På söndag har vi varit gifta i 2 år. Det gick fort. Coolt dä. Vi ska nog inte göra nånting. Ingen barnvakt och lite pengar i slutet av månaden, men man kan ju laga lite extra god mat och sådär om man orkar.

Nu har vi äntligen sålt bilburen också. Det stora åbäket, krocksäker, 27 kg. Liam åker i sin åkabilsele som man kan fästa i bilbältet ist. Det blir mycket smidigare så.

Denna veckan är tung annars. På onsdag avlivas min systers hund, hon är gammal och har fått svårt att gå och på fredag "min" katt som bor hos mamma och pappa. Hon har varit sjuk en längre tid och är även hon gammal. Så himla hemskt. Så fina små personer som kommer att lämna oss, och samma vecka! Usch...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar