måndag 6 augusti 2012

Malmö blev Karlskrona

Vi skulle åkt till Malmö i helgen. Tyvärr så skulle A jobba och det kunde bli sent osv så vi bokade av och tog en impulstur till Karlskrona istället. Det var väldigt mysigt. Billy har badat som en galning och röjt och lekt. Han har vaknat vid 6 varje morgon och vi har typ fått säga att mormor och morfar vill inte leka med dig nu dem sover för att få honom att ligga och mysa och småvila mellan oss till kl 7. Vi var på middag hos V, M och barnen i fredags. Billy lekte jättefint med dem. Han och M är lika gamla, eller, det skiljer 3 månader, vilket märks men kul hade han. 

Jag har varit ute och sprungit 2 gånger där nere. Ganska långt, mellan 5-6 km, skönt att springa där man känner till alla vägar man kan ta. Här vågar jag inte riktigt springa i skogen, jag gjorde det en gång men då var jag lite sur och övermodig. Jag är egentligen ganska mesig. Får springa 2,5 km spåret 2 gånger eller något. 

Jag köpte även en jättefin klänning på H&M. Svart, lite klockad kjol som slutar lite ovanför knäna. Kostade bara 250 spänn och var inte lika tunn som vanliga bomullsklänningar. Nu är jag sugen på ett par skor med hög klack. De måste dock vara sköna att gå i och tja, då är de ganska dyra. Vet inte om jag vågar slå till på ett par. De skulle kanske inte användas så ofta men då skulle jag iaf ha ett par vid de enstaka tillfällen som jag skulle vilja använda sådana skor... 

I eftermiddags när vi kom hem var Billy sur och grinig. Efter lite mat blev han däremot helt galet pigg. Han sade att han ville dansa så vi satte på musik. Sedan dansade vi hela familjen, Liam också. I Billys världs så springer man fort när man dansar, fram och tillbaka mellan hans rum och köket, eller så springer man i en ring. Han skrek: kom mamma, kom pappa, kom Liam, Dansa!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar