måndag 13 augusti 2012

Semestern slut! Eller Inte!

Hej!

Igår när jag skulle gå och lägga mig kollade jag Facebook. Jag hade skrivit att jag skulle jobba idag. Min kompis K skrev som svar, har inte ert dagis stängt i morgon och på tisdag. Jag hajade till och surfade in på kommunens hemsida. Mycket riktigt. Ha,ha, ha... Dagis har stängningsdagar måndag och tisdag denna veckan. Det hade jag och Gustaf helt missat. Så himla komiskt. Jag fick alltså ringa min chef i morse och be om lov att få vara ledig 2 dagar till. Jag blev inte ett dugg ledsen =)!

Idag gick vi direkt till K, P och lilla E efter morgonpromenaden. Där lekte Billy med E och jag fick kaffe. Efter 1,5 timme bjöds det på lunch, så lyxigt. Jag försökte lägga Billy för sin middagsvila där också men det gick inte och jag orkade inte tvinga honom. Vi gick hem och han sov i 1,5 timme. Tyvärr gick solen i moln då så jag kunde inte ligga och sola. Jag vet inte riktigt vad jag gjorde. Tillslut lade jag mig med Liam på soffan och kollade på Heart of Dixie. Min nya serier, den är så bra, lite seg kanske men trevlig.

När Billy vaknade fikade vi med saft och bulle och sedan var planen att vi skulle åka buss till Gustafs jobb. Billy älskar bussar och har tjatat om att åka buss i flera veckor. Dessvärre fick han ett vredesutbrott 10 minuter innan vi skulle gå så det var väldigt nära att jag inte orkade ta med honom på bussäventyr. Men han samlade sig och vi gick ner till bussen. Han älskade att åka buss. Han satt stilla i 40 minuter!!! Han klappade bussen och pratade om att han hade bälte på sig.

Nu i kväll efter maten så lämnade jag G och B ensamma för läggning och så tog jag med mig Liam ut på en ordentlig promenad. Vi gick nog 6 km. Det var trevligt. Jag behövde lite andrum. Billy har varit lite småsur till och från hela dagen och när mina sojakorvar blåste upp sig till dubbel storlek i ugnen när jag lagade middag samtidigt som Billy sprang och öppnade grinden till trappan och ville gå ner och bara skrek så blev jag helt matt. Phu...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar