torsdag 25 augusti 2011

Snart helg!

Snart helg och vad jag längtar. Jag vill vara hemma med Billy, han är så himla söt och rolig. Han utvecklas i rasande fart. Han har fått en liten kort bebissked som han äter med, han kan inte ösa upp mat på den själv ännu men om man lägger upp lite mat och ger honom den så stoppar han den direkt i munnen. Han ger sig ut på små egna äventyr i huset, kryper iväg in till Mysan själv och ställer sig vid hennes bur och tittar. Han är inte så mammig längre, lite sorgligt men det visar ju att han tycker om att vara hemma med pappa och det är underbart. De är så duktiga. Gustaf har det bra just nu ;)! Billy sover till 6 och somnar igen vid 8, sover 1-2 timmar då G kan sova också (fy va orättvist hehe). Sedan äter de frukost/mellis och sedan leker de och pysslar tills det är dags för lunch och långpromenad. Sedan är det sovdags igen och G spelar tv-spel! Ja... vad ska man säga, lyxigt! Jag är lite avis. Fast jag trivs med att vara tillbaka på jobbet igen också men jag skyndar mig hem. Är redan trött på bilköer och rusningstrafik. Jag lyssnar på P3 i bilen, på hög ljudnivå, det hjälper mig att vara fokuserad på något sätt.

Idag var jag och Charlotta ute och inventerade avlopp. Vi fick en "nära döden upplevelse" när vi öppnade en slamavskiljare. Det brukar inte lukta särskilt mycket så vi var inte beredda på den vidriga stank som steg upp mot oss. Till råga på allt var det en slamavskiljare i plast som man var tvungen att skruva på locket igen. Vi öppnade den och sedan släppte vi allt vi hade för händerna och sprang... trodde jag skulle spy, det luktade så himla äckligt, tänk er en riktigt dålig mage och multiplicera det med 1000.... Vi fick hålla andan och springa tillbaka och slänga på locket igen, försöka skruva i skruvarna, samtidigt som ett gäng uppretade myror bet oss?!! Så jäkla sjukt! Blää... Annars gick turen fint. Vi hann med 10 fastigehter. Käkade lunch vid en sjö och hann leta lite svamp, blev säkert 1,5 kg med Charlotta som vet exakt vilka svampar som man kan äta. Hon pekade och jag plockade. Jag gillar ju inte ens svamp men det är roligt att plocka dem!

När jag kom hem från jobbet busade jag med Billy och sedan hoppade jag i joggingskorna och tog med mig Liam ut i skogen. Jag har börjat springa igen, varannan dag. Ifs så har jag haft en chipspåse som var kvar sedan förra helgen så jag har tagit lite chips varje kväll. Kan inte motstå när det finns! Jag kommer i fler och fler byxor nu och det är jätteroligt. Tänk om jag inte åt de där chipsen, den där kakan osv... Men jag är nöjd. Det är ingen brådska, men fan den som ger sig! Till jul kanske jag nått min sista målvikt om jag kämpar på. Egentligen är jag nöjd med mig som jag är nu men har jag bestämt mig så har jag och det var att väga lika mycket som när jag blev gravid så... vi får se...

Imorgon är det löning, första gången på länge som vi kommer att få lite mer än "vanligt", får stoppa undan och spara det vi kan. Tänk efter jul då vi får två fulla löner igen, kommer känna oss nyrika hehe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar