tisdag 16 augusti 2011

Jobbstart!

Imorgon börjar jag jobba, herre gud, jag böjar jobba, det är inte klokt. Jag kommer inte att vara hemma med min bebis hela dagarna mer. Det känns på många olika sätt. Lite spännande, nervöst och roligt. Samtidigt ångest, oro och saknad. Nu förstår jag det där som alla sade hela tiden: ta vara på tiden hemma. Det har jag gjort också tycker jag men det var mycket för oss i början med hur sjuk jag var efter förlossningen, beslutet att först lämna bort och sedan avliva Texas, den hårda långa vintern. Det tog på krafterna och det tog några månader innan jag landade. Men nu har det gått 10½ månad och jag ska tillbaka till jobbet. Tiden har gått sjukt fort. Billy går omkring runt möblerna här hemma. Han älskar att titta på lampan och klockan, han tar leksaker och räcker mot Liam och säger "hä", typ, ta den Liam! Han är så söt och go.

Ikväll är jag ensam hemma. Gustaf är på 30-årskalas. Jag valade att stanna hemma med Billy. Jag har badat och ätit kvällsmat (smörgås), bara gjort mysiga saker. Försökt ta fram allting som jag ska ta med mig imorgon. Glasögon som jag inte avnänt en dag sedan jag gick hem och parkeringskort, kort så jag kommer in på jobbet osv.

Nu ska jag titta lite på tv innan jag lägger mig i sängen med min bok!

1 kommentar:

  1. Lycka till första dagen på jobbet. Undrar hur lång semester/ledighet man måste ha innan man börjar sakna arbetet?. 3 v semester räcker iaf inte.
    Du får skriva hur det kändes snart.

    SvaraRadera