onsdag 10 augusti 2011

Minisemester i Vetlanda

Igår satte vi oss i bilen och körde mot Vetlanda. Liam, vagnen, matstolen, alla fick plats, fast Liam fick åka i sitt hundsäkerhetsbälte med mig och Billy i baksätet. Vi skulle hälsa på Sofie, Marcus och lilla Signe. Vi fick fika när vi kom fram och sedan lekte barnen på golvet, dvs Signe satt på golvet och kvittrade medan Billy röjde runt. Stackars Liam fick lite panik i deras trappa som är väldigt hal och brant så han sprang typ på Billy som stod nedanför. Billy blev jätterädd, stackarn, snyftade och verkligen grät. Men han slog sig inte. Billy har börjat gå runt saker nu och han hann med att slå sig och bli rädd några gånger också. Sofie är väldigt duktig på att laga mat och till middag fick vi potatissallad med 3 sorters ärtor och rädisor med "inkokt?" lax och advokadokräm. Till efterrätt frusen vaniljpannacotta med kaksmulor, hasselnötter och blåbär med lime. Magen stod ut i sju hörn. Efter nattning av barnen och kvällspromenad satte vi oss ner och spelade Settlers. Det är ett jätteroligt spel. Måste köpa, tyvärr kan man inte spela bara 2 personer. Vi drack lite vin också såklart.

Kom i säng lite för sent, runt 12 och sedan kunde inte jag somna, som vanligt. Sängen var för kort för mig (öhh...jag är 167 cm lång) och smal och jag hade bara en kudde. Detta slutade med att Billy vaknade klockan 5 som vanligt och jag var ett vrak. Jag kunde inte gå upp. Stackars Gustaf gick upp och jag bytte bara blöja och gjorde gröt. Sedan gick G och B ut på promenad. Jag gick upp och lade mig igen och kunde fortfarande inte sova så när de kom hem tog jag över. Billy vägrade somna om som han burkar så dagen blev lite knasig. Jisses vad jag längtar tills denna sista stora utvecklingsperiod är över. Det har varit den värsta hittills. 

Imorgon är det en vecka kvar tills jag börjar jobba. Tänk att jag inte ska vara hemma mer. Så sjukt konstigt. Jag kommer sakna min lilla pussgurka. Han är så rolig nu. Han känner igen sånger och kan titta på lampan, klockan, Liam osv. Han försöker klättra på saker men som tur är kan han inte det ännu.

Haha, tittar på ett program på 5an nu. Där visar de att hjärnan aktiveras av bilder på fetmat medan den är helt "nollställd" på sallad, haha... då förstår jag! Vi reagerar på högt energiinnerhåll för att överleva.

Nu på kvällspromenaden mötte vi en lös hund. Den sprang mot oss så att jag fick skrämma bort den, det är jag bra på, den stack. Fick dåligt samvete. Hade jag varit lite piggare hade jag gått tillbaka nu ensam med godis för att se om den fortfarande är på rymmen. Vet vart den bor. Men det kom en gubbe med en annan hund från andra hållet som också såg den och som bor på samma gata så jag hoppas att han fixade det. Liam smet idag också, Marcus hade glömt låsa altandörren så Liam gick ut. Gustaf märkte att han var borta när vi satt och åt. Liam var där i början så han kom när Gustaf ropade på honom i trädgården, phu...

Bild på Billy och Signe för 1½ månad sedan!      

Nu ska jag gå och lägga mig. Har sovit i snitt 3-5 timmar per dag i 1½ vecka typ. Sliten är bara förnamnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar