fredag 8 februari 2013

What's up!

Hej!

Just det, jag hade en blogg, eller har, det beror hur man ser på det. Jag har ju inte skrivit på länge.

Sedan sist har det inte hänt så mycket. Billy har fått rör inopererade i öronen. Den dagen var han världens duktigaste unge. Han var fastande från kl 19:00 dagen innan operationen som genomfördes vid tvåtiden dagen efter. Han bara viskade att han ville ha frukost på morgonen men när jag sade att det inte gick för att vi skulle till doktorn som skulle laga hans öron så fortsatte han att leka. När klockan var ett på dagen så bröt han dessvärre ihop. Då hade han varit på ett strålande humör hela tiden. De kletade salva på honom, han fick bandage och tillsist en sådan där "port" i armen. Lilla underbara pojke. Men när energin tog slut så gjorde den det ordentligt. de fick ge honom ett sockerdropp och slangen i armen var det värsta. Vi satt ute i "hallen" med honom och han bara skrek. Han ville inte sova middag heller så han var trött. Operationen var färdig på cirka 25 minuter och det visade sig att han hade tjock kletig vätska bakom båda trumhinnorna. Att han har pratat så bar som han gjort är ett under. Han måste ha haft nedsatt hörsel.

Som belöning hade vi köpt en stor brandbil som Billy sett ut. När vi skulle åka hem berättade han för alla som ville lyssna och fler där till att han skulle åka hem och få ett paket med en brandbil i. Sötis!

Jag har haft ont i halsen och har en inflammation i skulderbaldet. Det blir en ond cirkel. Kan jag inte träna så får jag ont. Så är det. Igår sprang jag en runda, väldigt långsamt och körde lite styrka. Jag måste komma igång för att slippa smärtan. Ingenting hjälper. Bara smärtstillande... Det suger...

Jag har även varit "sockerfri" i en vecka snart. Jag åt godis varje dag i nästan 1,5 vecka och kände bara NEJ, detta går inte längre. Allt eller inget. Det är så det funkar för mig. Nu är det inget som får gälla ett tag framöver. Hur länge får vi se. Kanske inte ett år som det var sist, men iaf fram till sommaren. Beach 2013 here we come.

Jag får väl skryta lite också. Även om jag legat i soffan och ätit godis så väger jag mindre nu än innan jag blev gravid med Billy. Jag ställde mig på vågen imorse och den visade 54.7 kg. Jag gick bara upp 3 hg på de veckor som jag misskötte mig totalt. Jag måste ha världens bästa förbränning. Eller så gör jag så mycket mer som kräver energi än vad jag tror. Från det att jag går från jobbet vid 14-tiden på dagen så sitter jag inte ner förrän 5.5 timme senare och då brukar jag vanligtvis även åka och träna. Det kanske är det som gör att jag håller mig i form.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar