torsdag 14 februari 2013

Kramdagen

Ja, idag är det dagen för kramar, i alla fall på Billys dagis (ursäkta förskola), de hade till och med fått kokosboll. Vilken lyx! För alla andra i Sverige tror jag att det vankas, blommor, mat och vin, kanske smycken. Vi åt pizza och gav varandra tulpaner. Lite bubbel på det och alla var nöjda. Billy hade lite feber och ville "bala" ha saft. Hoppas det inte blir mer. Han har haft lite feber i slutet av veckan sedan han kom tillbaka till dagis efter operationen. Har snart en hel hög med presenter till bebisar som vi skulle hälsat på men som blivit inställt på grund av sjukdom.

Imorgon är det fredag. Jag ska jobba och gå på spinning. Gustaf ska vabba, för det har han inte gjort ännu i år. Jag har varit hemma 4 gånger så det är hans tur. Hoppas, hoppas, hoppas inte att jag blir dålig nu. Jag har ju tränat hela 3 gånger i rad! Immunförsvaret är inte vad det var alltså.

Jag och Liam har inlett operation sluta dra i kopplet bara för att det är kallt. Det går väldigt bra. Jag har även bestämt mig för att sluta stressa. I 2 dagar har jag hållit nere på stressnivån och det har gått bra. Jag är lugnare, Liam är lugnare och det blir mycket trevligare för alla. Istället för att stressa till dagis så har jag tagit det lugnt, jag kommer kanske 5 minuter senare men det spelar ingen roll för Billy vill ändå inte följa med hem. Jag slappar eller leker med Billy när vi kommer hem mycket längre än tidigare, det gör inget om maten inte står på bordet när Gustaf kommer hem. Billy är hungrig men han blir inte lika grinig om jag är med honom lite längre innan jag sätter igång som om jag "måste" börja innan han är nöjd.

Jag hoppas att jag lyckas hålla fast vid detta. Jag måste börja tänka mer på mig själv, att gå omkring och vara stressad hjälper ingen... Bra så, nu kör vi!

Jag har köpstopp också. Men jag skulle vilja ha nya träningsskor, det behöver jag. Har bestämt mig för att inte köpa något nytt förrän det blir vår. Då ska jag köpa nya vita Converse. Om det fortfarande är inne....ha ha ha för det är ju så viktigt att vara cool...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar