fredag 15 februari 2013

Att sova middag i 3,5 h

Igår hade Billy lite feber. Vi bestämde att han skulle vara hemma från dagis idag. Det var Gustafs tur att vara hemma. Vanligtvis hinner med lite hemmaarbete under en sådan dag. Idag var inte en sådan dag. När jag kom hem från jobbet vid 16:00 hade mina grabbar precis stigit upp ur sängen! De ade sovit middag i 3,5 timmar! Gissa vem som somnade vid 21:45 ikväll? Jodå, Billy var uppe och körde med sin bilar tills klockan var 20:30 och sedan tog det en timme till innan han somnade.

Så här gick det:
Billy: Ont i foten, jag pussade foten
Billy: Pussa andra foten också, jag pussade den andra foten
Billy: Törstig, jag gav honom sin vattenflaska
Billy: Mer törstig, han fick mer vatten
Billy: Oj spillde, jag tog av honom byxorna
Billy: Vill ha byxor, han fick ett par andra byxor att sova i
Billy: Vill ha andra byxor, förstora...
Billy: Mamma....
Billy: Varm...
Billy:  Hi hi mamma pussade mig...

Tillslut fick Gustaf gå in och lägga sig hos honom och han somnade vid 22:00!

Så går det när man sover middag så länge. Jag tror inte att Gustaf kommer att göra om det men det gör han säkert ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar