måndag 3 december 2012

SNÖ

Det har snöat hela dagen! Jag lyckades komma till jobbet, bara 10 minuter sent. Värre var det för bussen som gick efter den jag brukar ta. Det var en olycka på vägen och hela motorvägen stängdes av! Gustaf kom inte ens till jobbet. Det var liksom ingen idé att försöka när det var helt stopp och sotaren skulle komma vid 12. Vår braskamin som vi trodde var okay visade sig vara "vilande" i sotarens register då de förra ägarna inte tagit hit sotarna sedan 2003. När vi köpte huset så sade de att den var okay och att det bara var att elda på. Så himla irriterande. Nu var den inte i så dåligt skick att det blev eldningsförbud men ändå. Ett hus kan brinna ner om man inte sköter om sotningen ordentligt. Ja,ja..nu eldar vi. 

När jag kom hem från jobbet så var Billy väldigt mammig. Jag skulle bära och vara minst en meter ifrån honom. Gustaf lagade mat och jag och Billy var nere i gillestugan och sprang. Lite senare gick jag långpromenad med Liam i snön. Det var mysigt. Kom hem så att jag hann säga godnatt till Billy. Vi turas om att lägga honom. Han accepterar det bra. Sedan skulle jag tvätta håret. Schampo, inpackning och balsam. Det tar en stund men nu är det gjort och luktar gott! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar