lördag 8 december 2012

Den perfekta dagen!

Oj, vilken underbar dag vi har haft idag!

Billy vaknade vid 05:20 men Gustaf fick honom att somna om och så vaknade han vid 07:00! Vilken hit! Jag var vaken och hyfsat pigg så jag gick upp. Fast Gustaf ville inte ha sovmorgon idag så han gick upp en timme senare! Då hittade jag på att vi skulle åka och bada på ett badhus i Borås. Vi var vakna, Liam hade fått promenad och klockan var bara 09:30, det händer inte så ofta då vi turas om att sova till 09:00-09:30 på helgen.

Vi packade våra väskor och Billy sprang omkring och ropade att han skulle åka och bala.

De först 40 minuterna i badhuset satt Billy som klistrad på min höft. I barnpoolen, i de andra delarna av badet. Men precis när vi sade att vi kanske skulle gå och duscha och äta lunch så vände det. Billy åkte en liten rutchkana och hade jätteroligt. Tillslut fick vi tvinga honom därifrån. I duschen vägrade han ta av sig sina badbyxor men då fick han duschslangen och vips så fick jag av byxorna.

Vi åkte förbi Max och käka hamburgare och därefter in på ett byggvaruhus för en ny pulka och lite annat. Billy hittade en traktor som han bröt ihop över att inte få ta med hem...

Väl hemma så somnade han och jag också. Efter 1,5 timme väckte vi honom. Han hade nog kunnat sova i minst en timme till. En av våra grannar med dotter kom in en stund och Billy bossade med lilla A. han är verkligen i den där åldern där han tror att han är kung.

När dem gått hem lagade jag middag och Billy åt lika mycket som Gustaf. Efter maten gjorde vi Billy i ordning för natten och så tittade vi på julkalendern. Så mysigt. Billy gillar den också även om han inte riktigt förstår den.

När Billy somnat så bastade vi och därefter drack vi lite bubbelvin. Nu är det dags att sova och imorgon ska vi baka lussekatter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar