lördag 15 september 2012

Kroppen 30 år?!

Vilken vecka! Utbildning i 2 dagar i kommunikation och bemötande. Den var otroligt bra men jobbig. Vi höll på till 19:30 första dagen och hjärnan var mos, dagen efter slutade vi 16:30 men det var så mycket att ta in så tröttheten var enorm och den sitter fortfarande i. Men det var nog den bästa utbildningen jag varit på.

De sista 3 veckorna har jag känt mig stor, mjuk och tjock. Jag tror att min kropp insett att jag har fyllt 30. Även om jag har tränat och gått mina promenader så tror jag att jag har gått upp ett kilo. Jag har kanske ätit lite mer onyttigt än vanligt men det brukar liksom inte märkas. Jag har kunnat köra på hur som helst nästan utan att det har märkts på mig. Min förbränning har alltid varit hög, tills nu? Jag vet inte hur jag ska göra? Ska jag börja med "diet", ska jag sluta helt med allt onyttigt igen, eller är det bara något som kommer att gå över? Vi får se...

Jag köpte inga chips till denna helgen. Jag brukar alltid ha chips på fredag och lördag, det känns tomt utan dem. Jag vet att det är lite av ett vanebeteende hos mig men jag gillar chips. Kanske bara får bli till speciella tillfällen framöver... Vi får se hur det blir nu i höst. Om vi är mycket sjuka osv... blää... Att det skulle vara såhär att bli äldre ;)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar