måndag 26 november 2012

Det spökar?!

Hej!

Igår var det spöklikt här hemma. Det började redan vid 05:40 på morgonen när jag låg på madrassen i Billys rum. Han satt en bit bort när jag plötsligt känner någon andas iskallt mot min panna. Jag trodde det var Billy men han satt kvar en bit bort och pillade med något. Det var kolsvart i rummet och när jag tittat upp på Billy tittar han in i hörnet av rummet och säger, titta troll! Då blev jag rädd...

Senare på kvällen efter jag tränat satt jag i badrummet och funderade på morgonen. Tänkte typ, men om det finns spöken, ge mig ett tecken. Då hör jag Gustaf i ett annat rum typ banka till och skrika åt tv-spelet och hela spegeln på väggen mot det rummet skakar. Arg som ett bi flög jag upp och gick in till Gustaf och frågade vad han höll på med, slå i väggen så att hela spegeln skakar... Fast han hade bara slagit till i stolen, som står cirka 3 meter från väggen... Läskigt igen...

När jag senare skulle ta fram en tröja som jag skulle ha på mig dagen efter så stängde jag garderoben och gick ur sovrummet. En halv minut senare går jag in igen och då stod garderobsdörren på vid gavel, fast inte den jag öppnat och stängt, utan den bredvid..... Då blev jag lite rädd igen!!

Ja,ja... jag har bestämt mig för att inte tro på spöken, det är jag alldeles för rädd för att göra och så har jag så livlig fantasi så det skulle aldrig gå. Men lite läskigt var det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar